KREATYWNIK - o kreatywnych sposobach na dziecko oraz o wszystkim co z dzieckiem związane

PODRÓŻE

12 sekretów: Prehistoria - powrót do przeszłości. Jura Park i PNiEC - Krasiejów

Chociaż od końca wakacji, kiedy to udało nam się odwiedzić pewne magiczne miejsce minęło już sporo czasu, to jednak pamięć o nim pozostaje wciąż świeża.

Dinozaury, prehistoria, świat sprzed milionów lat... to tematy, które niezmiennie cieszą się w naszym domu dużym powodzeniem.

DSC_0097.JPGKiedy więc nadarzyła się okazja, by odwiedzić największy w Europie park tematyczny nie wahaliśmy się ani chwili.

Nastawialiśmy się na spędzenie czasu z dinozaurami, szybko okazało się jednak, że Park w Krasiejowie to coś więcej...

PARK NAUKI I EWOLUCJI CZŁOWIEKA

Zbyt dużo jak dotąd o nim nie słyszeliśmy. Zupełnie nie rozumiemy dlaczego, bo śmiało moglibyśmy owy pawilon muzealny uznać za jedną z większych atrakcji wyjazdu. To tu staliśmy się świadkami fascynujących przemian jakie działy się i wciąż dzieją na naszej planecie.

DSC_0001 (2).JPGZwerbowani do jednostki temponautów (podróżników w czasie), wyposażeni w multimedialne kaski (kask z okularami 3d oraz głośnikami, z których dobiegał do nas głos przewodnika), stawiliśmy się na sali odlotów promów kosmicznych. Jeden z nich lada chwila miał nas przenieść wstecz o blisko 66 milionów lat.

Nim jednak prom nadleciał, spędziliśmy chwilę organizując sobie czas z użyciem interaktywnych gier i animacji, których znaleźć można tu pod dostatkiem.

DSC_0009.JPGSam lot promem okazał się dosyć szybki i niezwykle intensywny w doznania (kino 5d). Kiedy się skończył wehikuł czasu przeniósł nas sporo lat wstecz, gdzie wirtualny przewodnik oprowadził nas po kolejnych "oknach ewolucji"...

DSC_0028.JPGPoznaliśmy interesujące fakty na temat zagłady wielkich dinozaurów, początków dwunożności, zejścia z drzew, założenia pierwszej rodziny, pojawienia się pierwszej miłości, konkurencji, karłów, gigantów, pierwszych pogrzebów, łowców mamutów oraz początków sztuki.

DSC_0037.JPGKolejny krok na naszej prehistorycznej ścieżce stanowiło dogłębne zbadanie ekspozycji wystawy "świadectw ewolucji"... To tu mogliśmy podziwiać prehistoryczne wytwory rąk człowieka, to również tu porównywaliśmy budowę czaszek/szkieletów naszych przodków...

DSC_0052.JPGPodekscytowani, pełni nowej wiedzy oraz wrażeń ruszyliśmy ku dalszej przygodzie...

Tym razem swoje bramy otworzył przed nami...

JURA PARK

Miejsce powstałe w 2010 roku jest miejscem dosyć nietypowym.

Po pierwsze to właśnie tu na pokładzie Kapsuły Czasu przemierzającej 300-metrowy tunel udajemy się w podróż przez miliardy lat istnienia Wszechświata.

Po drugie to tu spacerowaliśmy po 1500 m ścieżce dydaktycznej, wzdłuż której podziwialiśmy ponad 200 modeli dinozaurów z różnych okresów w dziejach ziemi.

DSC_0083.JPGPo trzecie, to co wyróżnia Park Krasiejowski od innych, to fakt, że na jego terenie prowadzone są najprawdziwsze wykopaliska, zaś wybudowany tu pawilon paleontologiczny zabezpiecza największe w Europie skamieniałości triasowych płazów i gadów, które można oglądać przez przeszkloną podłogę.

DSC_0089.JPGJest to jedyne muzeum na świecie, które stoi nad czynnym stanowiskiem paleontologicznym. Można zobaczyć tutaj rekonstrukcję szkieletu najstarszego jak dotąd odkrytego pradinozaura Silesaurus opolensis. W sezonie, od lipca do września, można przyjrzeć się pracy paleontologów.

DSC_0120.JPGDSC_0133.JPGDSC_0136.JPGPo czwarte to właśnie tu możesz zobaczyć i poczuć jak wyglądało prehistoryczne życie podwodne.

źródło: KLIK

Po piąte czeka tu na każdego mnóstwo dodatkowych atrakcji: prehistoryczne kino 5d, plaża, plac zabaw, park pełen karuzel i innych mechanicznych sprzętów, warsztaty paleontologiczne oraz pełne zaplecze gastronomiczne.

DSC_0165.JPGNa przygodę z prehistorią w wydaniu kompleksu w Krasiejowie poświęciliśmy cały dzień, a i tak nie z wszystkich atrakcji udało nam się skorzystać.

Nie spodziewaliśmy się tego, że odwiedzane miejsce okaże się aż tak atrakcyjne. Park Ewolucji zadziwił nas swoją multimedialnością, Jura Park z kolei swą autentycznością. Myśl, że ziemia po której stąpaliśmy kryje pradawne sekrety okazała się nadzwyczaj ekscytująca.

Wyprawa ta okazała się zaledwie wstępem do dalszych dino - działań, o których na blogu już niebawem.

Wpis powstał w ramach  naszego uczestnictwa w projekcie blogowym 12 sekretów.

Więcej o Parku w Krasiejowie: KLIK

O NAS:

MAMA: Pedagog, nauczyciel, terapeuta szkolny, nauczycielka przedszkola. Na co dzień zaś pomysłowa mama, która wraz z dwójką szkrabów odkrywa magiczny świat kreatywnych prac.

TATA: Specjalista w branży oświetleniowej. Pasjonat paintball'a, wędkarstwa oraz motoryzacji (youngtime'rów zwłaszcza). Blogowe majsterki oraz świat eksperymentów to jego działka.

DZIECI: 6-letnie bliźnięta, które dzielnie towarzyszą rodzicom w twórczej podróży. Ta jest dla nich doskonałą zabawą, sposobem na spędzanie wspólnie czasu oraz formą terapii dla jednego ze szkrabów, u którego zdiagnozowano MPD.

WSPÓŁPRACA:

Jeśli masz pomysł na współpracę z Kreatywnikiem bądź masz pytanie dotyczące bloga, czy jakikolwiek inny powód, by się z nami skontaktować,

napisz proszę:

kreatywniezdziecmi@gmail.com

Chcesz poznać marki, które do tej pory z nami współpracowały KLIKNIJ